Levering og Returnering

Gratis levering inden for 2-5 arbejdsdage

Din ordre afsendes direkte fra et pakhus i Tyskland, hvor vi har et stort lager af hele Mathmos’ produktlinje

Levering

Hele lamper og flasker
Vi leverer direkte til dit hjem eller din arbejdsplads med UPS inden for 2-5 arbejdsdage. Desværre kan vi ikke tilbyde forsendelse til Færøerne.

Tilbehør og pærer (under 250 DKK)
Postforsendelse fra Tyskland tager 1-3 uger.

NB! Denne service kan ikke trackes.

(Bestillinger af tilbehør til en værdi af mindre end 250 DKK sendes med PostNL / Bestillinger af pærer sendes med PostNL, denne service tager lidt længere tid).

Vi beder dig om at oplyse en gyldig e-mailadresse og et mobilnummer, når du afgiver din ordre, så vores logistikpartner kan sende dig trackinginformation via e-mail og SMS.
UPS Tracking: https://www.ups.com/track?loc=da_DK&requester=ST/

Hvis du har oplyst et gyldigt mobilnummer og en gyldig e-mailadresse, vil UPS kontakte dig via e-mail og SMS på dagen for afsendelse og dagen for levering med information om leveringen. Hvis du ikke er hjemme, kan du ændre leveringsdagen/ leveringsadressen eller bede om at få leveret pakken til et UPS-afhentningssted.

Hvis du går glip af beskeden, og der ikke er nogen hjemme, når chaufføren forsøger at aflevere pakken, vil der blive efterladt et kort.

Skal jeg betale told, fragt eller andre afgifter?

Nej, den pris, du ser, er den pris, du skal betale. Der ikke andre afgifter.

Hvor vil min ordre blive sendt fra?

Ordrer til EU sendes fra vores Rhiem-distributionscenter i Tyskland. Her har vi et rigeligt lager af Mathmos-produkter, og vi har samarbejdet med Rhiem i adskillige år.

Er der forsinkelser på grund af Brexit?

Mathmos har planlagt efter forsinkelser i denne indledende periode af Brexit, og vi har opbygget lagre på vores tyske distributionscenter, så vores kunder forsat vil modtage en god service.

Vil der være ekstra afgifter eller told, hvis jeg ønsker at returnere mit produkt?

Nej, du betaler kun omkostninger ved returnering af produktet i dit eget land.

Gold Star-kundeservice

Varer, der er købt på Mathmos.com er garanteret mod fabrikationsfejl i en periode på 2 år fra købsdatoen, så du kan have fred i sindet. Hvis der findes en fabrikationsfejl, vil vi med glæde reparere eller erstatte dit produkt og dække alle leveringsomkostninger.

Varer, der er købt gennem andre forhandlere er garanteret mod fabrikationsfejl i en periode på 1 år fra købsdatoen.

En fabrikationsfejl defineres som enhver fejl i produktets materiale eller fremstilling, som forefindes ved modtagelsen.

Skader, der er opstået som resultat af følgende omstændigheder, klassificeres ikke som fabrikationsfejl og dækkes ikke af vores garanti:

  • Pærer over 1 år gamle
  • Skader opstået ved uheld
  • Acceptabelt (normalt) slid
  • Skade opstået ved misbrug eller forsømmelse

Vi garanterer ikke for produkter som:

  • Ikke er blevet anvendt eller vedligeholdt i henhold til vejledningen. For eksempel lavalamper, der blevet flyttet, mens de var varme.
  • Ethvert produkt, der er blevet ændret eller repareret af andre end Mathmos.
  • Er købt brugt, istandsat eller solgt som beset.

Mathmos er stolt af sine højkvalitetsprodukter, der overholder alle relevante sikkerheds- og kvalitetsstandarder. Men hvis du mener, at der er noget galt med et af vores produkter, bedes du følge disse 2 trin:

    1. Brug FAQ-fanen (Ofte stillede spørgsmål) på den relevante produktside. Det kan meget vel være, at dit problem kan løses her.
    2. Hvis det ikke løser dit problem, og hvis dit produkt stadig er dækket af 2-års garantiperioden (kun kunder på Mathmos.com), bedes du kontakte vores team af produkteksperter her. og de vil fortælle dig, hvad du skal gøre. Du bedes anføre følgende, for at vi kan sikre, at vi kan behandle din forespørgsel mest effektivt: Dit ordrenummer, et billede af produktet, der viser problemet, en beskrivelse af problemet samt den dato, hvor du bemærkede problemet.

NB. Returner ikke dit produkt uden at kontakte os først, og vent, indtil vi giver dig yderligere instruktion.

Mathmos’ returpolitik

Vi håber, at du er tilfreds med dit Mathmos-produkt. Hvis du ønsker at returnere dit produkt for at få pengene tilbage, har du 30 dage fra købsdatoen. Alle andre vilkår og betingelser for salg gælder. Vi giver dig en returlabel, men der vil blive trukket €10 fra din tilbagebetaling for at dække omkostningerne ved returforsendelse inden for landet. Alle returneringer skal være i salgbar stand (i original emballage, ubrugt og forsvarligt emballeret). Følg venligst Mathmos’ 4-trins returprocedure:

1. Kontakt os Før du returnerer en vare, skal du kontakte os via e-mail inden for 14 dage og oplyse dit navn, navnet på det pågældende produkt, dit ordrenummer og din e-mailadresse. Vi sender dig en returlabel adresseret til et sted i dit land. mathmos@mathmos.com

2. Pak produktet omhyggeligt Alle returnerede produkter skal være i den originale emballage, ubrugte og i stand til at blive solgt igen. Sørg for at lægge returformularen i pakken og placere den over produktet. Hvis produktet ikke returneres i den krævede salgbare stand, forbeholder vi os ret til at afvise eller reducere tilbagebetalingen.

– Lad din lavalampe køle af i mindst 24 timer, før du pakker den ind igen, hvis du har tændt den for at se dens farve.

– Genbrug den originale emballage så meget som muligt. Hvis noget af den indvendige emballage er beskadiget, skal du bruge passende pakkematerialer som f.eks. robust pap og bobleplast.

– Beskyt stikkene med bobleplast eller avispapir.

– Brug pakkemateriale til at beskytte soklen og hætten for at undgå risiko for ridser, og vikl derefter kablet uden om soklen.

– Lavalamper indeholder glas, så sørg for, at de er pakket omhyggeligt ind.

3. Returner dit produkt Instruktioner til returnering følger med den fragtlabel, vi sender til dig. Mathmos påtager sig intet ansvar for produkter, der går tabt eller beskadiges under transporten; vi anbefaler, at du pakker dit produkt med største omhu og gemmer en kvittering fra posthuset.

4. Refusioner udstedt af Mathmos Refusioner vil blive behandlet inden for to uger fra den dato, hvor produktet er modtaget på vores fabrik; de fleste refusioner behandles inden for tre til fem dage. Men hvis du ikke har modtaget din tilbagebetaling efter 2 uger, kan du kontakte os på mathmos@mathmos.com og oplyse pakkens sporingsnummer, så vi kan finde den.